Website instellingen - Titel, omschrijving en keywords

De website titel, omschrijving en keywords zijn erg belangrijk voor uw website. Deze kunt u invullen bij website instellingen.

De titel staat meestal bovenaan elke pagina van uw website (U kunt deze ook per pagina veranderen in de editor). De omschrijving en keywords zijn twee onzichtbare functies binnen uw website.


Zoekmachines

De titel, omschrijving en keywords worden ook wel meta-tags genoemd. De titel en omschrijving worden door bijvoorbeeld Google gebruikt om uw website te laten zien in de resultaten.


Voorbeeld als u zoekt op Webklik.


Samen met de titel, omschrijving, inhoud van uw website en de keywords wordt door Google bepaald met welke woorden u gevonden wordt.
Wilt u dus gevonden worden op "Website maken" dan is het belangrijk om dit terug te laten komen in de meta-tags.


Spotlights en gebruikers overzicht

Webklik gebruikt de titel en de omschrijving om uw website te tonen in het gebruikers overzicht en voor de spotlights.


Titel

Kies een pakkende tekst voor uw site, met eventueel een aantal woorden waar u op gevonden wilt worden.
Voorbeeld: Webklik.nl - Gratis website maken zonder reclame!
Waarom goed? Verteld iets over de inhoud van de site en bevat een aantal keywords.


Omschrijving

U kunt het beste 15 tot 25 woorden gebruiken in de meta-omschrijving. Probeer in de omschrijving zo goed mogelijk te vermelden waar u website overgaat.
Voorbeeld: Maak een gratis website zonder reclame op Webklik. Geen kennis van HTML nodig. Een site maken is gratis en makkelijk.
Waarom goed? Vertelt in iets uitgebreidere woorden dan de titel iets over de inhoud van de site en bevat weer een aantal keywords.


Keywords

Als een zoekmachine uw website bezoekt dan zal hij de sleutelwoorden meenemen in de beoordeling. De zoekmachine zal extra waarde hechten aan de sleutelwoorden en zal uw website hoger positioneren in de zoekresultaten.

U kunt het beste 5 tot 10 sleutelwoorden kiezen en deze op volgorde van belangrijkheid zetten. De belangrijkste zet u dus vooraan.
Gebruik sleutelwoorden die overeenkomen met de werkelijke inhoud. Zet dus geen 'vliegtuigen' in uw meta-keywords als uw website gaat over 'vlinders'.

U dient de sleutelwoorden te scheiden met een komma.
Voorbeeld: Website, site, gratis, maken, homepage, website maken, site maken, bouwen, gratis website, gratis site

Heeft nog steeds hulp nodig? Contact opnemen Contact opnemen